BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Sabtu, 7 Mei 2011

sejenak

Assalamu'alaikum...



Ya Allah, Rahmat-Mu memenuhi segenap pelusuk Alam. Setiap liang dalam tubuh ku adalah anugerah dari-MU..Tidak terkira dan terbanding dengan apapun kurnia dan hikmah yang telah Engkau berikan pada umat manusia dan alam ini.
Jika kita bayangkan seandainya setiap zarah-zarah udara @ oksigen yang kita nikmati ini dikenakan caj. Tidak akan termampu bagi kita umat manusia untuk membayarnya. Malah setiap anggota pancaindra kita yang dipinjamkan pun tidak mampu untuk kita bayar sewanya. Sesungguhnya semua itu adalah milik DIA yang Maha Pemurah.
Ya Allah Ampunkan dosa hamba-MU ini Ya Allah. Tetapkanlah daku senantiasa berada di landasan hidayah dan rahmat-MU. Ya Rahman, janganla Engkau memandang ku dengan pandangan murka dan tidak redha akan diriku Ini Ya Allah.
Daku sering lupa dan leka akan nikmat2 yang daku perolehi selama ini. Dosa demi dosa daku lakukan setiap saat, detik dan setiap masa. Hamba-Mu ini memohon ampun dan redha dalam setiap kerja dan perlakuan yang daku lakukan.
Wahai Tuhan yang membolak -  balik kan hati, tetapkan lah hatiku pada agama-Mu. Seandainya hatiku telah kotor dan tidak boleh dibersihkan lagi, gantikan lah hatiku dengan hati yang baru. perlanjutkan lah nikmat iman dan Islam yang telah Engkau kurniakan kepada daku. Amin Ya Mu'id. Amin Ya Rabbal Alamin...

0 comments: